search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Zur Situation der Grundschulbildung in Bangladesch
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 28 (2005) 1, S. 13-16 ZDB
Document  (1.083 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Bangladesch gehört zu den sogenannten E-9 Staaten, in denen die meisten Analphabeten in absoluten Zahlen leben. Am Beispiel von Bangladesch zeigt der Autor, welche Ursachen dieser Tatsache zugrunde liegen. An der Struktur des kolonialen Bildungssystems hat sich wenig geändert. Damit verbunden ist die Vernachlässigung der Grundschulen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Bangladesh belongs to the so-called E-9 states, where most of the illiterates live. The example of Bangladesh illustrates the root-causes of the misery. The colonial structure of the Education system is still almost intact. The result is, that the primary level is the most neglected stage in the Education system of Bangladesh. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication07.02.2013
CitationDatta, Asit: Zur Situation der Grundschulbildung in Bangladesch - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 28 (2005) 1, S. 13-16 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-61115 - DOI: 10.25656/01:6111
export files

share content at social platforms