search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Education for sustainable development - emerging
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 28 (2005) 3, S. 2-8 ZDB
Document  (1.785 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):This article describes important milestones of an education for sustainable development in the international discussion since the world summit in Rio and gives an overview about the conceptional progress in different world regions. The author directs the reader's attention to the role of civil-societies participation and explains education for sustainable development as a concept for education that should encourage change processes not only on the individual but also on the institutional and societal level. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Dieser Beitrag beschreibt wichtige Stationen der Bildung für eine nachhaltige Entwicklung in der internationalen Diskussion seit dem Weltgipfel von Rio und gibt einen Überblick über die konzeptionellen Fortschritte in verschiedenen Regionen der Welt. Die Autorin legt ein besonderes Augenmerk auf die Rolle der zivilgesellschaftlichen Partizipation und erläutert Bildung für nachhaltige Entwicklung als ein Bildungskonzept, das Veränderungsprozesse nicht nur auf der individuellen, sondern auch auf der institutionellen und gesellschaftlichen Ebene anstoßen soll. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.02.2013
CitationGoldstein, Wendy: Education for sustainable development - emerging - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 28 (2005) 3, S. 2-8 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-61247 - DOI: 10.25656/01:6124
export files

share content at social platforms