search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Large scale assessments and their impact for education in the South
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 27 (2004) 1, S. 2-8 ZDB
Document  (221 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):This paper will address briefly the issues related to large scale international assessments with a particular focus on their applicability, usefulness and manifestation in the developing countries arbitrarily labeled here the "South". While looking at large scale assessments dealing with a range of subject matters, the illustration will draw on assessments built around literacy. This choice is dictated by the foundational and pivotal role played by literacy in any educational or learning endeavour, and the particular concern for literacy for UNESCO in general and UNESCO Institute for Education (UIE) in particular. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):In diesem Artikel werden in Kürze Kernpunkte von Schulleistungsvergleichsuntersuchungen mit einem speziellen Fokus auf ihre Anwendbarkeit, Nützlichkeit und Wahrnehmung in Ländern des "Südens" diskutiert. Neben einem Blick auf Schulleistungsvergleichsuntersuchungen mit einer Vielzahl von Aspekten, konzentriert sich der Beitrag auf die Messung im Rahmen von Alphabetisierung. Diese Auswahl ist vorgegeben durch die grundlegende und zentrale Rolle, die Alphabetisierung in jeder Bildungs- und Lernbestrebung spielt, und das besondere Anliegen für Alphabetisierung der UNESCO im Allgemeinen und des UNESCO-Instituts für Pädagogik (UIP) im Besonderen. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication18.02.2013
CitationOuane, Adama; Singh, Madhu: Large scale assessments and their impact for education in the South - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 27 (2004) 1, S. 2-8 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-61364 - DOI: 10.25656/01:6136
export files

share content at social platforms