details
Title |
Global Education under pressure. Do the Millennium Development Goals set the tone? |
---|---|
Author | Hartmeyer, Helmuth |
Source | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 27 (2004) 2, S. 2-6 |
Document | full text (3.348 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Identität; Persönlichkeitsentwicklung; Bildungspolitik; Entwicklungspolitik; Globales Lernen; Internationale Zusammenarbeit; Ziel; Norwegen; Österreich |
sub-discipline | General Educational Science |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688 |
Language | English |
Year of creation | 2004 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (English): | The author claims that once again education is threatened to be instrumentalised for political aims. Global Education may be expected to support the achievement of the Millennium Development Goals. A critical approach in education is therefore necessary. (DIPF/Orig.) |
Abstract (German): | Der Autor befürchtet, dass die Bildung wieder einmal in der Gefahr steht, für politische Ziele instrumentalisiert zu werden. Damit die Millenium- Entwicklungsziele (Millenium Development Goals, MDG) umgesetzt werden können, ist ein kritischer Ansatz erforderlich. Bildung wird im Kontext der Bedürfnisse Lernender als Identitätsfindung und Entfaltung definiert. (DIPF/GS.) |
other articles of this journal | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2004 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 18.02.2013 |
Citation | Hartmeyer, Helmuth: Global Education under pressure. Do the Millennium Development Goals set the tone? - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 27 (2004) 2, S. 2-6 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-61434 - DOI: 10.25656/01:6143 |