search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Global Education under pressure. Do the Millennium Development Goals set the tone?
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 27 (2004) 2, S. 2-6 ZDB
Document  (3.348 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):The author claims that once again education is threatened to be instrumentalised for political aims. Global Education may be expected to support the achievement of the Millennium Development Goals. A critical approach in education is therefore necessary. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Der Autor befürchtet, dass die Bildung wieder einmal in der Gefahr steht, für politische Ziele instrumentalisiert zu werden. Damit die Millenium- Entwicklungsziele (Millenium Development Goals, MDG) umgesetzt werden können, ist ein kritischer Ansatz erforderlich. Bildung wird im Kontext der Bedürfnisse Lernender als Identitätsfindung und Entfaltung definiert. (DIPF/GS.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication18.02.2013
CitationHartmeyer, Helmuth: Global Education under pressure. Do the Millennium Development Goals set the tone? - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 27 (2004) 2, S. 2-6 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-61434 - DOI: 10.25656/01:6143
export files

share content at social platforms