search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
The signature of the whole. Radical interconnectedness and its implications for global and environmental education
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 27 (2004) 4, S. 23-31 ZDB
Document  (518 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):The author presents a holistic concept of Global Learning, concerning different scientific disciplines, spiritual suggestions and practical consequences. He interprets the global environmental crisis especially as a crisis of worldview, stamped by mechanistic belief. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Der Autor präsentiert ein holistisches Konzept Globalen Lernens in Auseinandersetzung mit verschiedenen Wissenschaftsdisziplinen, spirituellen Anregungen und praktischen Konsequenzen. Die globale Umweltkrise interpretiert er dabei v. a. als eine Krise der Betrachtung von Welt, die von mechanistischem Denken geprägt sei. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication20.02.2013
CitationSelby, David: The signature of the whole. Radical interconnectedness and its implications for global and environmental education - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 27 (2004) 4, S. 23-31 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-61525 - DOI: 10.25656/01:6152
export files

share content at social platforms