details
Title |
The signature of the whole. Radical interconnectedness and its implications for global and environmental education |
---|---|
Author | Selby, David |
Source | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 27 (2004) 4, S. 23-31 |
Document | full text (518 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erziehung; Erziehungsziel; Umwelterziehung; Beziehung; Denken; Vernetztes Denken; Mensch; Natur; Realismus; Naturwissenschaften; Determinismus; Weltbild; Globales Lernen; Ganzheit; Vernetzung; Weltbegriff; Individuum |
sub-discipline | General Educational Science Environmental Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688 |
Language | English |
Year of creation | 2004 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (English): | The author presents a holistic concept of Global Learning, concerning different scientific disciplines, spiritual suggestions and practical consequences. He interprets the global environmental crisis especially as a crisis of worldview, stamped by mechanistic belief. (DIPF/Orig.) |
Abstract (German): | Der Autor präsentiert ein holistisches Konzept Globalen Lernens in Auseinandersetzung mit verschiedenen Wissenschaftsdisziplinen, spirituellen Anregungen und praktischen Konsequenzen. Die globale Umweltkrise interpretiert er dabei v. a. als eine Krise der Betrachtung von Welt, die von mechanistischem Denken geprägt sei. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2004 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 20.02.2013 |
Citation | Selby, David: The signature of the whole. Radical interconnectedness and its implications for global and environmental education - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 27 (2004) 4, S. 23-31 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-61525 - DOI: 10.25656/01:6152 |