Detailanzeige
Titel |
A case study of Albania’s participation in PISA 2009 |
---|---|
Autor | Harizaj, Alfons |
Originalveröffentlichung | CEPS Journal 1 (2011) 3, S. 97-118 |
Dokument | Volltext (440 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | PISA <Programme for International Student Assessment>; Schülerleistung; Leistungsmessung; Bildungssystem; Bildungspolitik; Sozioökonomische Lage; Lesekompetenz; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Mathematische Kompetenz; Naturwissenschaftliche Kompetenz; Migrationshintergrund; Schüler; Diaspora; Bildungsreform; Empfehlung; Fallstudie; Empirische Forschung; Albanien |
Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft Empirische Bildungsforschung |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2232-2647; 22322647 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2011 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | The paper presents a view of the results and progress of Albania in the Programme for International Students’ Assessments 2009 (PISA 2009). The overall goal and objectives of PISA are to offer support and expertise in the field of the evaluation of educational development factors in Albania. One of the methods successfully used for monitoring the achieved progress during the given study period was the estimation and comparison of results with the results of previous PISA participations. A broader comparison of these statistics with those of other PISA participants in the Albanian region provides a real picture of the situation, showing the progress Albania has made and indicating how effective Albania’s educational policies are. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | CEPS Journal Jahr: 2011 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 28.08.2012 |
Quellenangabe | Harizaj, Alfons: A case study of Albania’s participation in PISA 2009 - In: CEPS Journal 1 (2011) 3, S. 97-118 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-65693 - DOI: 10.25656/01:6569 |