Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-opus-67369
DOI: 10.25656/01:6736; 10.3384/rela.2000-7426.rela0059
URN: urn:nbn:de:0111-opus-67369
DOI: 10.25656/01:6736; 10.3384/rela.2000-7426.rela0059
Titel |
Staying the course: Examining enablers and barriers to student success within undergraduate nursing programmes |
---|---|
Autoren | Boyd, Victoria; Mckendry, Stephanie |
Originalveröffentlichung | European journal for Research on the Education and Learning of Adults 3 (2012) 1, S. 59-75 |
Dokument | Volltext (309 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Erwachsenenbildung; Krankenschwester; Pflegeberuf; Studium; Abbruch; Studienerfolg; Einflussfaktor; Bachelor-Studiengang; Grounded Theory; Interview; Empirische Untersuchung; Schottland |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Erwachsenenbildung / Weiterbildung |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2000-7426; 20007426 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2012 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | In line with current trends towards a positive and enhancement-led perspective, this account of a research project carried out in a Scottish university considers the student nurse experience as a lens for examining retention enablers. Two phases of interviews with final year students from a diverse cohort, many of whom were adult learners, informed the development of a series of themes and recommendations for better understanding factors which encourage persistence. A combination of grounded theory thematic analysis and narrative interpretation was used in this research to encourage a rich biographical component. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | European journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2012 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 31.10.2012 |
Quellenangabe | Boyd, Victoria; Mckendry, Stephanie: Staying the course: Examining enablers and barriers to student success within undergraduate nursing programmes - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 3 (2012) 1, S. 59-75 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-67369 - DOI: 10.25656/01:6736; 10.3384/rela.2000-7426.rela0059 |