details
Title |
Anforderungen an hochschuldidaktische Kompetenzen |
---|---|
Author | Jastrzebski, Anna |
Source | Barre, Kirsten [Hrsg.]; Hahn, Carmen [Hrsg.]: Kompetenz. Fragen an eine (berufs-)pädagogische Kategorie. Hamburg : Univ.-Bibliothek der Helmut-Schmidt-Univ. 2012, S. 51-70. - (Berufsbildung; 2) |
Document | full text (329 KB) (formally revised edition) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Kompetenz; Lehrkompetenz; Pädagogische Kompetenz; Hochschullehre; Hochschullehrer; Hochschuldidaktik; Kommunikation |
sub-discipline | Vocational Education and Training |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-86818-032-9; 9783868180329 |
Language | German |
Year of creation | 2012 |
review status | Review Status Unknown |
Abstract (German): | "Zur Kompetenz des Hochschullehrers, Studierenden kompetent Kompetenzen zu vermitteln und zur rational resoluten Realisierung des Kompetenztransfers durch das Kompetenzmodell – oder: Über die deutsche Verwirrung um hochschuldidaktische Kompetenz." Diese „blumige“ Beschreibung von Kompetenz soll verdeutlichen, welche Folgen ein Begriff in der Bildungspolitik auslösen kann und wie man mit diesem Begriff Kompetenz an der Hochschule umgehen kann. (DIPF/Orig./Autor) |
Abstract (English): | About the competence of university teachers: teaching competence competently and providing the rational and resolute realization of competence transfers through the competence model - or: about the German confusion over university teaching competence. (DIPF/Orig.) |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 24.10.2012 |
Citation | Jastrzebski, Anna: Anforderungen an hochschuldidaktische Kompetenzen - In: Barre, Kirsten [Hrsg.]; Hahn, Carmen [Hrsg.]: Kompetenz. Fragen an eine (berufs-)pädagogische Kategorie. Hamburg : Univ.-Bibliothek der Helmut-Schmidt-Univ. 2012, S. 51-70. - (Berufsbildung; 2) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-67525 - DOI: 10.25656/01:6752 |