search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Zur Lehrer/innen-Erfahrung von Lehramts-Studierenden
Authors
SourceZeitschrift für Pädagogik 44 (1998) 1, S. 7-19 ZDB
Document  (930 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In diesem Beitrag werden die Ergebnisse einer Erhebung zur eigenen Lehrer/innen-Erfahrung von Lehramtsstudierenden wiedergegeben. Insbesondere wurde untersucht, welche Persönlichkeitscharakteristika (Eigenschaften) jeweils die beliebteste bzw. unbeliebteste Lehrperson der eigenen Schulzeit hatte und welche Haupteigenschaften sich die zukünftigen Lehrer/innen als erstrebenswert vorstellen. Es werden Zusammenhänge aufgedeckt, die zwischen diesen beiden Bereichen bestehen. Zudem wurde nach entsprechenden Unterschieden zwischen den Studierenden unterschiedlicher Lehrämter, Studentinnen und Studenten sowie Lehrer/innen gefragt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The authors present the results of a survey on how students of the teaching profession experienced their own former teachers. Special emphasis was placed on the personality features (qualities) evient in those teachers that were most liked or disliked respectively by the students during their own school days and on which personal qualities the future teachers thought worth striving for. It was shown that these two spheres are in fact interconnected. Furthermore, the corresponding differences between students preparing for different school levels, between male and female students, as well as between male and female teachers were examined. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.12.2012
CitationHagemann, Wilhelm; Rose, Franz-Josef: Zur Lehrer/innen-Erfahrung von Lehramts-Studierenden - In: Zeitschrift für Pädagogik 44 (1998) 1, S. 7-19 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-68020 - DOI: 10.25656/01:6802
export files

share content at social platforms