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Title
Von "Konsum" zu "Kultur". Medien-Pädagogik und Medien-Produktion im virtuellen Dialog
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SourceZeitschrift für Pädagogik 44 (1998) 1, S. 85-103 ZDB
Document  (1.704 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Medienpädagogik ist eine medienwissenschaftliche Disziplin und zugleich Element der Medienkultur. In beiden Kontexten erweist sich jedoch der Dialog über Fach- und Spartengrenzen hinweg als problematisch. Exemplarisch werden Phasen eines virtuellen Dialogs zwischen Vertretern der Medien-Pädagogik und der Medien-Produktion vorgeführt, da die Entfernung zwischen ihnen besonders weit zu sein scheint - aber auch, weil deren Überwindung von großer Bedeutung für die Entwicklung einer Medienkultur ist. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Media pedagogics constitutes a discipline of media sciences and, at the same time, an element of media culture. In both contexts, however, the dialogue across the borderhnes between the different fields and branches proves to be problematic. This is exemplified by sketching different phases of a Virtual dialogue between representatives of media pedagogics and of media production, as the distance between these two fields seems to be especially great, but also because it seems to be of major importance to the development of a media culture that this distance be overcome. (DIPF/Orig.)
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Date of publication05.12.2012
CitationWermke, Jutta: Von "Konsum" zu "Kultur". Medien-Pädagogik und Medien-Produktion im virtuellen Dialog - In: Zeitschrift für Pädagogik 44 (1998) 1, S. 85-103 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-68067 - DOI: 10.25656/01:6806
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