search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Wissenschaft ohne Orientierung? Zu Heiner Drerups Koedukationsrezeption
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 44 (1998) 2, S. 243-252 ZDB
Document  (941 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Als Replik auf den Beitrag von Heiner Drerup aus der ZfPäd 6/97 wird zunächst aufgezeigt, daß die von Drerup vorgenommene Trennung von „Bewegungsdiskurs" und wissenschaftlichem Diskurs nicht durchhaltbar und seine Kritik an der bisherigen Koedukationsdebatte nicht weiterführend ist. Da Drerup sogar unkritisch die Forderung nach Trennung der Geschlechter aufnimmt, wird anhand einer Untersuchung zur Koedukation aus Sicht von Mädchen und Jungen die Ambivalenz getrennter Schulen verdeutlicht. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In response to Heiner Drerup's article in ZfPäd 6/97 it is shown that the way Drerup separates a "movement's dialogue" from a scientific dialogue is not acceptable and his critique of the coeducational debate does not bring new arguments. Since Drerup is in favor of separating girls and boys - without reflecting any criterial arguments to that - results from a study asking girl's and boy's experiences with coeducation or Separation are presented showing how ambivalent separated schools are. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.12.2012
CitationFaulstich-Wieland, Hannelore: Wissenschaft ohne Orientierung? Zu Heiner Drerups Koedukationsrezeption - In: Zeitschrift für Pädagogik 44 (1998) 2, S. 243-252 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-68153 - DOI: 10.25656/01:6815
export files

share content at social platforms