search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Handlungsorientierung und Indoktrination in der Umweltpädagogik
Parallel titleAction orientation and indoctrination in environmental pedagogics
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 43 (1997) 4, S. 631-636 ZDB
Document  (564 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Eine Reihe von Konzepten zur Umweltbildung betont in den letzten Jahren zunehmend die ökologische Handlungsorientierung in der Umweltpädagogik. Einige Umweltpädagogen sehen hierin eine problematische Tendenz zur Indoktrination. In dem Beitrag wird versucht, diese Bedenken zu zerstreuen. Es wird argumentiert, daß ökologisches Handeln als Lernziel aus anderen Gründen in der Tat sehr problematisch ist, nämlich dann, wenn es als individuelles unpolitisches Handeln konzipiert wird. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In the past few years, various concepts of environmental education have increasingly accentuated the orientation towards ecological action in environmental pedagogics. A number of environmental pedagogues consider this a problematic trend towards indoctrination. The author tries to dispel these misgivings. He argues that the environmental action approach has other shortcomings, especially if conceptualized as individual unpolitical action. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication23.04.2015
CitationLehmann, Jürgen: Handlungsorientierung und Indoktrination in der Umweltpädagogik - In: Zeitschrift für Pädagogik 43 (1997) 4, S. 631-636 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-69980 - DOI: 10.25656/01:6998
export files

share content at social platforms