Detailanzeige
Titel |
Supporting inquiry skills through mathematical competition B-Day |
---|---|
Autoren | Šunderlík, Ján; Sovicová, Miroslava; Ceretková, Sona; Melušová, Janka |
Originalveröffentlichung | MATHEMATICA IV. Scientific Issues. Ružomberok : VERBUM - Catholic University in Ružomberok Press 2012, S. 159-164 |
Dokument | Volltext (229 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Mathematik; Fachdidaktik; EU-Projekt; Entdeckendes Lernen; Forschendes Lernen; Sekundarbereich; Wettbewerb; Slowakei |
Teildisziplin | Fachdidaktik/mathematisch-naturwissenschaftliche Fächer |
Dokumentart | Aufsatz (Sammelwerk) |
ISBN | 978-80-8084-954-2; 9788080849542 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2012 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | The article describes the possibilities of development of inquiry skills of secondary school students during preparing and participating in mathematical competition B-Day. During the competition teams of three or four secondary school students work on open-ended tasks that require students’ investigation and original approach to the problem. The competition is not only about finding the winner, but it is suitable for identifying the level of students’ inquiry skills. (DIPF/Orig.) |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 30.01.2013 |
Quellenangabe | Šunderlík, Ján; Sovicová, Miroslava; Ceretková, Sona; Melušová, Janka: Supporting inquiry skills through mathematical competition B-Day - In: MATHEMATICA IV. Scientific Issues. Ružomberok : VERBUM - Catholic University in Ružomberok Press 2012, S. 159-164 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-71277 - DOI: 10.25656/01:7127 |