Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
A time for learning: representations of time and the temporal dimensions of learning through the lifecourse
Autoren
OriginalveröffentlichungZeitschrift für Pädagogik 56 (2010) 3, S. 317-327 ZDB
Dokument  (607 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0044-3247; 00443247
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Based on findings from a large-scale longitudinal study into the learning biographies of adults, this paper focuses on the different representations of time in the interview data. The paper discusses three such representations: chronological time, narrative time, and generational time. The authors show how different notions of time operate within the construction of life stories. They also analyse the ways in which different representations of time impact upon and serve as resources for reflection on and learning from life, thus contributing to understanding the complex relationships between biography, life and time. (DIPF/Orig.).
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am28.02.2013
QuellenangabeBiesta, Gert; Field, John; Tedder, Michael: A time for learning: representations of time and the temporal dimensions of learning through the lifecourse - In: Zeitschrift für Pädagogik 56 (2010) 3, S. 317-327 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-71483 - DOI: 10.25656/01:7148
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen