Detailanzeige
Titel |
Basic trigonometric formulas in an inquiring approach |
---|---|
Autor | András, Szilárd |
Originalveröffentlichung | Billich, Martin [Hrsg.]: Teaching Mathematics III. Innovation, new trends, research. Ruzomberok, Slovakia : VERBUM - Catholic University in Ruzomberok Press 2012, S. 5-13 |
Dokument | Volltext (287 KB) (formal überarbeitete Version) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Mathematik; Forschendes Lernen; Entdeckendes Lernen; Entdeckender Unterricht; Fachdidaktik; Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterricht; Modellieren; Trigonometrie |
Teildisziplin | Fachdidaktik/mathematisch-naturwissenschaftliche Fächer |
Dokumentart | Aufsatz (Sammelwerk) |
ISBN | 978-80-8084-955-9; 9788080849559 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2012 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | The main aim of this paper is to present an inquiry based professional development activity about the teaching of basic trigonometric relations and some conclusions about possible implementations in the framework of regular school lessons. The activity itself was designed to understand basic facts about the structure and the construction of standard curricula parts and in the same time to achieve a higher consciousness level in choosing teaching attitudes. (DIPF/Orig.) |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 26.02.2013 |
Quellenangabe | András, Szilárd: Basic trigonometric formulas in an inquiring approach - In: Billich, Martin [Hrsg.]: Teaching Mathematics III. Innovation, new trends, research. Ruzomberok, Slovakia : VERBUM - Catholic University in Ruzomberok Press 2012, S. 5-13 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-71869 - DOI: 10.25656/01:7186 |