search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Appell zur historischen Besinnung! Ein Standpunkt aus radikaldemokratischer Sicht
Author
SourceMagazin erwachsenenbildung.at (2010) 11, 7 S. ZDB
Document  (179 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1993-6818; 19936818
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der vorliegende Beitrag mahnt eine kritische Sicht der gegenwärtigen Erwachsenenbildung ein, weil sie im Bestreben, "employability" herzustellen, den lebenszerstörenden Elementen der vorherrschenden Globalisierungsmethode zur Hand geht. Eine emanzipative "citizenship-education" sollte sich an radikalen Demokratievorstellungen orientieren, die eine Erziehung nach Auschwitz unter Mitdenken der Gegebenheiten des begonnenen 21. Jahrhunderts fortsetzen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article calls for a critical perspective on current adult education because in its endeavour to create employability, adult education supports the life-destroying elements of the prevailing globalisation method. An emancipative citizenship education should orient itself towards radical notions of democracy that continue with an education after Auschwitz by taking into consideration the conditions of the 21st century. (DIPF/Orig.)
publisher's URL
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication28.03.2013
CitationFischer, Georg: Appell zur historischen Besinnung! Ein Standpunkt aus radikaldemokratischer Sicht - In: Magazin erwachsenenbildung.at (2010) 11, 7 S. - URN: urn:nbn:de:0111-opus-75300 - DOI: 10.25656/01:7530
export files

share content at social platforms