search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Engagement 2.0. Vom passiven Wahrnehmen zum aktiven Nutzen neuer Kommunikationstechnologien
Authors
SourceMagazin erwachsenenbildung.at (2010) 11, 9 S. ZDB
Document  (613 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1993-6818; 19936818
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im vorliegenden Beitrag beschreiben die Autoren einen seit zwei Jahren am Bundesinstitut für Erwachsenenbildung situierten Kurs, der engagierte Menschen in die Kommunikationstechniken und -werkzeuge im sogenannten Web 2.0 einführt. Als "politische Kommunikation" betrachten sie alle öffentlichkeitswirksamen bzw. zielgruppenbezogenen Aktivitäten für Anliegen, die im Selbstbewusstsein der AkteurInnen als öffentlich, als Interessen der Allgemeinheit oder aber auch als moralische Ansprüche an die Gesellschaft verstanden werden. Den Abschluss des Beitrages bildet der Ausblick auf eine im Entstehen befindliche Webcommunity der AbsolventInnen des Kurses. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The authors of the present article describe a course at the Austrian Federal Institute of Adult Education (bifeb) that has introduced dedicated people to Web 2.0 communication technologies and tools for the last two years. For the authors, “political communication” represents all public-oriented and target group related activities surrounding matters that are considered to be public in the self-awareness of those involved, interests of the general public or also moral demands on society. The end of the article provides a panorama of the web community that is being created by the course graduates. (DIPF/Orig.)
publisher's URL
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication02.04.2013
CitationStaudinger, Karl; Röthler, David: Engagement 2.0. Vom passiven Wahrnehmen zum aktiven Nutzen neuer Kommunikationstechnologien - In: Magazin erwachsenenbildung.at (2010) 11, 9 S. - URN: urn:nbn:de:0111-opus-75334 - DOI: 10.25656/01:7533
export files

share content at social platforms