Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-opus-77067
DOI: 10.25656/01:7706; 10.3384/rela.2000-7426.rela0104
URN: urn:nbn:de:0111-opus-77067
DOI: 10.25656/01:7706; 10.3384/rela.2000-7426.rela0104
Titel |
Performative ontologies. Sociomaterial approaches to researching adult education and lifelong learning |
---|---|
Autoren | Fenwick, Tara; Edwards, Richard |
Originalveröffentlichung | European journal for Research on the Education and Learning of Adults 4 (2013) 1, S. 49-63 |
Dokument | Volltext (314 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Bildungsforschung; Netzwerk; Theorie; Komplexitätstheorie; Subjektivität; Wissen; Soziale Beziehung; Lernprozess; Methodologie |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Erwachsenenbildung / Weiterbildung |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2000-7426; 20007426 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2013 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | Sociomaterial approaches to researching education, such as those generated by actornetwork theory and complexity theory, have been growing in significance in recent years, both theoretically and methodologically. Such approaches are based upon a performative ontology rather than the more characteristic representational epistemology that informs much research. In this article, we outline certain aspects of sociomaterial sensibilities in researching education, and some of the uptakes on issues related to the education of adults. We further suggest some possibilities emerging for adult education and lifelong learning researchers from taking up such theories and methodologies. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | European journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2013 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 25.04.2013 |
Quellenangabe | Fenwick, Tara; Edwards, Richard: Performative ontologies. Sociomaterial approaches to researching adult education and lifelong learning - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 4 (2013) 1, S. 49-63 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-77067 - DOI: 10.25656/01:7706; 10.3384/rela.2000-7426.rela0104 |