search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Konstruktivismus. Ein neues Paradigma für Didaktisches Design?
Parallel titleConstructivism - A New Paradigm for Instructional Design?
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 26 (1998) 3, S. 229-253 ZDB
Document  (1.553 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Um zu einer prägnanteren Bestimmung dessen zu kommen, was Konstruktivismus ist oder sein könnte, wird die Diskussion der letzten Jahre um den radikalen Konstruktivismus in den USA anhand exemplarischer Textauszüge analysiert. (Gek. Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication21.05.2013
CitationHoops, Wiklef: Konstruktivismus. Ein neues Paradigma für Didaktisches Design? - In: Unterrichtswissenschaft 26 (1998) 3, S. 229-253 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-77744 - DOI: 10.25656/01:7774
export files

share content at social platforms