details
Original Title |
Konstruktivismus. Ein neues Paradigma für Didaktisches Design? |
---|---|
Parallel title | Constructivism - A New Paradigm for Instructional Design? |
Author | Hoops, Wiklef |
Source | Unterrichtswissenschaft 26 (1998) 3, S. 229-253 |
Document | full text (1.553 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Pädagogik; Lernen; Lernumgebung; Didaktik; Design; Erkenntnistheorie; Konstruktivismus |
sub-discipline | General Educational Science |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0340-4099; 03404099 |
Language | German |
Year of creation | 1998 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Um zu einer prägnanteren Bestimmung dessen zu kommen, was Konstruktivismus ist oder sein könnte, wird die Diskussion der letzten Jahre um den radikalen Konstruktivismus in den USA anhand exemplarischer Textauszüge analysiert. (Gek. Orig.) |
other articles of this journal | Unterrichtswissenschaft Jahr: 1998 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 21.05.2013 |
Citation | Hoops, Wiklef: Konstruktivismus. Ein neues Paradigma für Didaktisches Design? - In: Unterrichtswissenschaft 26 (1998) 3, S. 229-253 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-77744 - DOI: 10.25656/01:7774 |