Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
On effectiveness and efficiency in education. Operationalizing the concepts
Autor
OriginalveröffentlichungOelkers, Jürgen [Hrsg.]: Zukunftsfragen der Bildung. Weinheim : Beltz 2001, S. 87-97. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 43)
Dokument  (201 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISSN0514-2717; 05142717
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The author, first recalls "the theoretical meaning of the concepts of effectiveness and efficiency, and then briefly discusses the traditional, but still perfectly relevant, analytical distinction between internal and external evaluation. Section 3 is devoted to a brief presentation of some of the problems of identification and measurement raised by these concepts, particularly with respect to appropriately defining the inputs and the outputs on which effectiveness and efficiency rest. Section 4 presents the application to the relative effectiveness of school and non-school channels for foreign language acquisition, and section 5 contains a brief conclusion." (DIPF/orig.)
Beitrag in:Zukunftsfragen der Bildung
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am25.11.2013
QuellenangabeGrin, Francois: On effectiveness and efficiency in education. Operationalizing the concepts - In: Oelkers, Jürgen [Hrsg.]: Zukunftsfragen der Bildung. Weinheim : Beltz 2001, S. 87-97. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 43) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-79167 - DOI: 10.25656/01:7916
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen