Detailanzeige
Titel |
Devolution and choice in education. The research evidence to date |
---|---|
Autoren | Whitty, Geoff; Power, Sally |
Originalveröffentlichung | Oelkers, Jürgen [Hrsg.]: Zukunftsfragen der Bildung. Weinheim : Beltz 2001, S. 99-118. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 43) |
Dokument | Volltext (212 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Chancengleichheit; Autonomie; Entscheidung; Schulpolitik; Schulreform; Selbstverwaltung; Schule; Schulwahl; Schulverwaltung; Staat; Internationaler Vergleich; Dezentralisierung; Effizienz; Großbritannien; Neuseeland; USA |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht |
Dokumentart | Aufsatz (Sammelwerk) |
ISSN | 0514-2717; 05142717 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2001 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | The paper reviews recent evidence concerning the progess and effects of the currently fashionable "school autonomy" and "parental choice" agendas in contemporary education policy in England and Wales, the USA and New Zealand. School autonomy, as used here, refers to school self-management through some or all aspects of funding and decision-making being devolved from regional and district offices to individual schools.... In considering parental choice, the paper is particularly concerned with those policies that claim to enhance opportunities for choice among state schools and those that use public funds to extend choice into the private sector. (DIPF/orig.) |
Beitrag in: | Zukunftsfragen der Bildung |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 25.11.2013 |
Quellenangabe | Whitty, Geoff; Power, Sally: Devolution and choice in education. The research evidence to date - In: Oelkers, Jürgen [Hrsg.]: Zukunftsfragen der Bildung. Weinheim : Beltz 2001, S. 99-118. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 43) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-79179 - DOI: 10.25656/01:7917 |