details
Title |
Von der Kritik der Befreiungen zur Befreiung von Kritik? Erkundungen zu Bildungsprozessen nach Foucault |
---|---|
Author | Messerschmidt, Astrid |
Source | Pädagogische Korrespondenz (2007) 36, S. 44-59 |
Document | full text (1.111 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsphilosophie; Bildungstheorie; Bildungsprozess; Foucault, Michel; Macht; Disziplinierung; Kritische Theorie |
sub-discipline | General Educational Science |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0933-6389; 09336389 |
Language | German |
Year of creation | 2007 |
review status | Peer-Reviewed |
other articles of this journal | Pädagogische Korrespondenz Jahr: 2007 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 30.07.2013 |
Citation | Messerschmidt, Astrid: Von der Kritik der Befreiungen zur Befreiung von Kritik? Erkundungen zu Bildungsprozessen nach Foucault - In: Pädagogische Korrespondenz (2007) 36, S. 44-59 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-79659 - DOI: 10.25656/01:7965 |