details
Title |
Mathematik zwischen Dressur und Verstehen. Phänomenologie einer unbehaglichen fachkulturellen Antiquiertheit am Beispiel geometrischer Berechnungen bei PISA |
---|---|
Author | Rosch, Jens |
Source | Pädagogische Korrespondenz (2005) 34, S. 52-74 |
Document | full text (1.635 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Phänomenologie; Verstehen; Mathematik; PISA <Programme for International Student Assessment>; Schülerleistung; Leistungsmessung; Aufgabenanalyse; Testaufgabe; Geometrieunterricht; Kritik |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0933-6389; 09336389 |
Language | German |
Year of creation | 2005 |
review status | Peer-Reviewed |
other articles of this journal | Pädagogische Korrespondenz Jahr: 2005 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 05.08.2013 |
Citation | Rosch, Jens: Mathematik zwischen Dressur und Verstehen. Phänomenologie einer unbehaglichen fachkulturellen Antiquiertheit am Beispiel geometrischer Berechnungen bei PISA - In: Pädagogische Korrespondenz (2005) 34, S. 52-74 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-79797 - DOI: 10.25656/01:7979 |