details
Title |
Bildung nach Maß. Über den tieferen Sinn der Forderung nach Bildungsstandards im Abitur |
---|---|
Author | Dammer, Karl-Heinz |
Source | Pädagogische Korrespondenz (2007) 37, S. 44-62 |
Document | full text (2.066 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsstandards; Hochschulreife; Abitur; Zentralabitur; Wettbewerb; Lehrplan; Standardisierung; Qualitätssicherung; Bildungssystem; Bildungspolitik; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0933-6389; 09336389 |
Language | German |
Year of creation | 2007 |
review status | Peer-Reviewed |
other articles of this journal | Pädagogische Korrespondenz Jahr: 2007 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 30.07.2013 |
Citation | Dammer, Karl-Heinz: Bildung nach Maß. Über den tieferen Sinn der Forderung nach Bildungsstandards im Abitur - In: Pädagogische Korrespondenz (2007) 37, S. 44-62 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-80033 - DOI: 10.25656/01:8003 |