search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Kooperatives Lernen: Die Frage nach dem Notwendigen und dem Ersetzbaren
Parallel titleCooperative Learning: necessary and replaceable conditions
Authors
SourceUnterrichtswissenschaft 23 (1995) 4, S. 292-300 ZDB
Document  (598 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Forschung zum kooperativen Lernen hat mittlerweile eine ganze Reihe von Rahmenbedingungen identifiziert, die die Effekte kooperativer Lernformen beeinträchtigen können. In den seltensten Fällen jedoch liegt eine optimale Bedingungskonstellation vor, die sich durch das Fehlen all dieser beeinträchtigenden Faktoren kennzeichnen ließe. Vor diesem Hintergrund wird die Notwendigkeit der Entwicklung praktisch relevanter Theorien kooperativen Lernens herausgestellt, die spezifizieren, welche Rahmenbedingungen für befriedigende Lernergebnisse notwendig und welche ersetzbar sind. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Research on cooperative learning has found a substantial number of context conditions that can impair the effects of cooperative learning arrangements. However, an optimal constellation characterized by the absence of all impairing factors is seldom given. Against this background, the necessity of practically relevant theories of co-operative learning is underlined that specify the necessary and replaceable conditions for satisfying learning results. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication12.09.2013
CitationRenkl, Alexander; Mandl, Heinz: Kooperatives Lernen: Die Frage nach dem Notwendigen und dem Ersetzbaren - In: Unterrichtswissenschaft 23 (1995) 4, S. 292-300 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-81341 - DOI: 10.25656/01:8134
export files

share content at social platforms