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Original Title
Bedarfsermittlung in der Weiterbildung
Parallel titleNeeds assessment in further education
Authors
SourceUnterrichtswissenschaft 22 (1994) 1, S. 3-22 ZDB
Document  (1.295 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Das Problem der Bedarfsermittlung in der Weiterbildung wird in Bezug auf Abnehmer- und Anbieterseite betrachtet. Zunächst werden begriffliche Klärungen vorgenommen sowie verschiedene Phasen beschrieben. Die in der Literatur vorzufindenden Methoden werden dieser Darstellung zugeordnet. Anhand von vier Fällen lässt sich die gängige Praxis von Abnehmern und Anbietern bei der Bedarfsermittlung veranschaulichen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The problem of needs assessment in further education is viewed from two perspectives: of those who make use of and those who offer further education. Concerning this matter conceptual clarifications will be made as well as different phases be described methods found in literature are related to this description. In four cases the contemporary practice and problems of needs assessment are exemplified. (DIPF/Orig.)
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Date of publication12.09.2013
CitationJechle, Thomas; Kolb, Monika; Winter, Alexander: Bedarfsermittlung in der Weiterbildung - In: Unterrichtswissenschaft 22 (1994) 1, S. 3-22 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-81400 - DOI: 10.25656/01:8140
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