search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Original Title
Zur Neubestimmung der Lehrerolle: Zum Verhältnis von Schule und LehrerInnen
Parallel titleA new definition of the teacher role: The relation of school and teacher
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 22 (1994) 1, S. 75-87 ZDB
Document
Keywords (German)Schule; Lehrerausbildung; Lehrerrolle; Qualifikation
sub-disciplineAdult Education / Further Education
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Artikel beschreibt insgesamt sieben Qualifikationsaspekte, die die Lehrerrolle bestimmen. Nach einer Situationsanalyse werden Folgerungen für die Lehrerausbildung gezogen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article describes seven aspects of qualification, which determine the teacher role. After a situation analysis the author draws inferences for teacher education. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalUnterrichtswissenschaft Jahr: 1994
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication12.09.2013
Suggested CitationBönsch, Manfred: Zur Neubestimmung der Lehrerolle: Zum Verhältnis von Schule und LehrerInnen - In: Unterrichtswissenschaft 22 (1994) 1, S. 75-87 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-81449
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)