details
Original Title |
Zur Neubestimmung der Lehrerolle: Zum Verhältnis von Schule und LehrerInnen |
---|---|
Parallel title | A new definition of the teacher role: The relation of school and teacher |
Author | Bönsch, Manfred |
Source | Unterrichtswissenschaft 22 (1994) 1, S. 75-87 |
Document | full text (811 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Schule; Lehrerausbildung; Lehrerrolle; Qualifikation |
sub-discipline | Adult Education / Further Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0340-4099; 03404099 |
Language | German |
Year of creation | 1994 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Artikel beschreibt insgesamt sieben Qualifikationsaspekte, die die Lehrerrolle bestimmen. Nach einer Situationsanalyse werden Folgerungen für die Lehrerausbildung gezogen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The article describes seven aspects of qualification, which determine the teacher role. After a situation analysis the author draws inferences for teacher education. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Unterrichtswissenschaft Jahr: 1994 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 12.09.2013 |
Citation | Bönsch, Manfred: Zur Neubestimmung der Lehrerolle: Zum Verhältnis von Schule und LehrerInnen - In: Unterrichtswissenschaft 22 (1994) 1, S. 75-87 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-81449 - DOI: 10.25656/01:8144 |