search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Zur Neubestimmung der Lehrerolle: Zum Verhältnis von Schule und LehrerInnen
Parallel titleA new definition of the teacher role: The relation of school and teacher
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 22 (1994) 1, S. 75-87 ZDB
Document  (811 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Artikel beschreibt insgesamt sieben Qualifikationsaspekte, die die Lehrerrolle bestimmen. Nach einer Situationsanalyse werden Folgerungen für die Lehrerausbildung gezogen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article describes seven aspects of qualification, which determine the teacher role. After a situation analysis the author draws inferences for teacher education. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication12.09.2013
CitationBönsch, Manfred: Zur Neubestimmung der Lehrerolle: Zum Verhältnis von Schule und LehrerInnen - In: Unterrichtswissenschaft 22 (1994) 1, S. 75-87 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-81449 - DOI: 10.25656/01:8144
export files

share content at social platforms