details
Original Title |
Parentale Kognitionen |
---|---|
Parallel title | Parental cognitions |
Author | Voß, Hans-Georg W. |
Source | Unterrichtswissenschaft 22 (1994) 2, S. 138-159 |
Document | full text (1.424 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erziehungstheorie; Einstellung <Psy>; Kognitive Entwicklung; Eltern; Kind; Konzeption |
sub-discipline | Educational Psychology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0340-4099; 03404099 |
Language | German |
Year of creation | 1994 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Artikel beschreibt zunächst verschiedene Konzeptionen von elterlichen Kognitionen und versucht diese zu systematisieren. Dabei wird insbesondere versucht, zu klären, welche Faktoren sich auf Form und Inhalt elterlicher Überzeugungsmuster auswirken und wie sich elterliche Sichtweisen im Handeln von Eltern und Kindern manifestieren. Abschließend wird versucht, die Überlegungen sowie die empirischen Befunde in ein Modell elterlichen Handelns zu integrieren. Aus diesem Modell werden Forderungen für die weitere Forschung abgeleitet. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | First the article describes different conceptions of parental cognitions and tries to systematize them. Moreover it tries to elucidate which factors takes effect on form and content of parental belief systems and how these parental beliefs are manifested in actions of parents and children. These considerations and the empirical results are integrated in a model of parental cognitions. From this model claims for further research were derived. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Unterrichtswissenschaft Jahr: 1994 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 12.09.2013 |
Citation | Voß, Hans-Georg W.: Parentale Kognitionen - In: Unterrichtswissenschaft 22 (1994) 2, S. 138-159 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-81487 - DOI: 10.25656/01:8148 |