details
Original Title |
Zum Problem der Wissensanwendung |
---|---|
Parallel title | On the problem of knowledge application |
Authors | Mandl, Heinz; Gruber, Hans; Renkl, Alexander |
Source | Unterrichtswissenschaft 22 (1994) 3, S. 233-242 |
Document | full text (686 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Wissen; Transfer; Lernen; Lernforschung; Lernort; Berufsbildung; Arbeitsplatz |
sub-discipline | General Educational Science Vocational Education and Training |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0340-4099; 03404099 |
Language | German |
Year of creation | 1994 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Drei aktuelle Forschungszugänge zum Problem der Wissensanwendung werden diskutiert: Die grundlagentheoretische Transferforschung, kognitiv-„konstruktivistisch" orientierte Instruktionsansätze und Lernen am Arbeitsplatz. Stärken und Schwächen der einzelnen Ansätze werden jeweils an einem typischen Beispiel aufgezeigt. Als Desiderat für künftige Forschung wird vor allem die Entwicklung eines theoretischen Konzepts anwendbaren Wissens herausgestellt. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Three research approaches on the problem of knowledge application are discussed: experimental research on transfer, cognitive-„constructivistic" instructional approaches, and learning on the job. Advantages and disadvantages of these research perspectives are shown in a review of typical examples of these approaches. The necessity of developing a theoretical model of applicable knowledge is stressed. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Unterrichtswissenschaft Jahr: 1994 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 13.09.2013 |
Citation | Mandl, Heinz; Gruber, Hans; Renkl, Alexander: Zum Problem der Wissensanwendung - In: Unterrichtswissenschaft 22 (1994) 3, S. 233-242 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-81547 - DOI: 10.25656/01:8154 |