search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
(Multi)mediales Lernen - Theoretische Fundierungen und Forschungsstand
Parallel titleLearning with (multi)media - Theoretical foundations and state of the art
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 22 (1994) 4, S. 291-311 ZDB
Document  (1.319 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Das informationstechnische Potential von Multimedia bietet neue Möglichkeiten zum Lernen mit Medien. Der Beitrag ordnet das Multimedia-Konzept zunächst in den begrifflichen Rahmen des computerunterstützten Lernens ein (1.) und nimmt eine lerntheoretische Einordnung (2.) vor. Dabei wird insbesondere auf die konstruktivistische Lerntheorie eingegangen. Auf dieser Grundlage werden die zentralen Forschungsstrategien (3.) und Forschungsergebnisse (4.) vorgestellt, um mit einigen perspektivischen Anmerkungen zu schließen (5.). (DIPF/Orig.)
Abstract (English):As information technology is well advanced, the concept of multimedia offers new ways of learning with media. This contribution starts by integrating multimedia in the frame of computer-assisted learning (1.) and outlining the underlying approaches of learning theory (2.). Special emphasis is given to the constructivist theory. It follows a discussion of the major research-methods applied in this field (3.) and a sketch of the main research findings (4.). The article concludes with some prospective remarks (5.). (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.09.2013
CitationEuler, Dieter: (Multi)mediales Lernen - Theoretische Fundierungen und Forschungsstand - In: Unterrichtswissenschaft 22 (1994) 4, S. 291-311 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-81578 - DOI: 10.25656/01:8157
export files

share content at social platforms