Detailanzeige
Originaltitel |
Competencies in science teaching |
---|---|
Paralleltitel | Kompetence v poucevanju naravoslovja |
Autor | Mathelitsch, Leopold |
Originalveröffentlichung | CEPS Journal 3 (2013) 3, S. 49-64 |
Dokument | Volltext (263 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Naturwissenschaftlicher Unterricht; Kompetenz; Modell; Bildungsstandards; Biologieunterricht; Physikunterricht; Chemieunterricht; Schulbuch; Aufgabe; Programm; Evaluation; Österreich |
Teildisziplin | Schulpädagogik Fachdidaktik/mathematisch-naturwissenschaftliche Fächer |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2232-2647; 22322647 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2013 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | The role of competencies is discussed with respect to science teaching. In particular, competence models from Germany, Switzerland and Austria are presented and compared. A special topical program, “Competencies in Mathematics and Science Teaching”, was started in Austria three years ago. Initial experiences with this program are reported, specifically with regard to how the teachers adopt this new idea of competencies and which kind of support is appreciated. Two aspects of the program are explained in detail: the evaluation of the program and the role of exercises and problems. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | CEPS Journal Jahr: 2013 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 08.10.2013 |
Quellenangabe | Mathelitsch, Leopold: Competencies in science teaching - In: CEPS Journal 3 (2013) 3, S. 49-64 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-82628 - DOI: 10.25656/01:8262 |