details
Title |
Offene und partizipative Lernkonzepte. E-Portfolios, MOOCs und Flipped Classrooms |
---|---|
Authors | Treeck, Timo van; Himpsl-Gutermann, Klaus; Robes, Jochen |
Source | Ebner, Martin [Hrsg.]; Schön, Sandra [Hrsg.]: L3T. Lehrbuch für Lernen und Lehren mit Technologien. 2. Auflage. 2013, [13] S. |
Edition | 2. Auflage |
Document | full text (2.212 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Lernumgebung; Lernkonzept; Offenes Lernen; E-Learning; Portfolio; Lernmotivation |
sub-discipline | Media Education |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-8442-6594-1; 9783844265941 |
Language | German |
Year of creation | 2013 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | In diesem Kapitel werden mit den Lernarrangements E-Portfolio, ,MOOC' und ,Flipped Classroom' drei Konzepte behandelt, welche in unterschiedlicher Form die Offenheit des Lernsettings und die Partizipation der Lernenden in den Mittelpunkt stellen. (DIPF/Orig.) |
publisher's URL | http://l3t.tugraz.at/index.php/LehrbuchEbner10/article/view/149/104 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 06.12.2013 |
Citation | Treeck, Timo van; Himpsl-Gutermann, Klaus; Robes, Jochen: Offene und partizipative Lernkonzepte. E-Portfolios, MOOCs und Flipped Classrooms - In: Ebner, Martin [Hrsg.]; Schön, Sandra [Hrsg.]: L3T. Lehrbuch für Lernen und Lehren mit Technologien. 2. Auflage. 2013, [13] S. - URN: urn:nbn:de:0111-opus-83543 - DOI: 10.25656/01:8354 |