Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Originaltitel
Improving problem-solving skills with the help of plane-space analogies
ParalleltitelIzboljsanje sposobnosti resevanja problemov s pomocjo prostorsko-ravninske analogije
Autor
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 3 (2013) 4, S. 79-98
Dokument  (661 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647; 22322647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):We live our lives in three-dimensional space and encounter geometrical problems (equipment instructions, maps, etc.) every day. Yet there are not sufficient opportunities for high school students to learn geometry. New teaching methods can help remedy this. Specifically our experience indicates that there is great promise for use of geometry programs, GeoGebra and DGS, combined with plane space analogies for the development of spatial thinking and problem-solving skills in the three dimensions of solid geometry. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am13.01.2014
QuellenangabeBudai, László: Improving problem-solving skills with the help of plane-space analogies - In: CEPS Journal 3 (2013) 4, S. 79-98 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-85026 - DOI: 10.25656/01:8502
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen