Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-opus-85421
DOI: 10.25656/01:8542
URN: urn:nbn:de:0111-opus-85421
DOI: 10.25656/01:8542
Titel |
Mapping Policies and Practices for the Preparation of Teachers for Inclusive Education in Contexts of Social and Cultural Diversity. Kosovo (under UNSCR 1244) Country Report |
---|---|
Autoren | Rexhaj, Xhavit; Mula, Melinda; Hima, Ardita |
Weitere Beteiligte | Camilleri, Anthony F. [Hrsg.]; Pantić; , Nataša [Hrsg.]; Closs, Alison [Mitarb.]; Ivošević; , Vanja [Mitarb.]; Zgaga, Pavel [Mitarb.] |
Originalveröffentlichung | Torino : European Training Foundation 2010, 74 S. |
Dokument | Volltext (642 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Inklusion; Lehrerausbildung; Lehrerbildung; Lehrerfortbildung; Kultureller Unterschied; Sozialer Unterschied; Balkan-Staaten; Kosovo |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2010 |
Begutachtungsstatus | Review-Status unbekannt |
Abstract (Englisch): | This report is one of seven being prepared in the context of a regional study entitled Mapping Policies and Practices for the Preparation of Teachers for Inclusive Education in Contexts of Social and Cultural Diversity, which was commissioned by the European Training Foundation (ETF) and is being conducted by SCIENTER and the Centre for Education Policy. It focuses on policies and practices for the preparation of teachers for inclusive education in Kosovo (under UNSCR 1244), with particular focus on pre-service education and in-service professional development. This is a qualitative study exploring the perceptions of the relevant actors through document analysis, interviews and focus groups, and, to a lesser extent, qualitative information collected in an online survey. (DIPF/author) |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 24.01.2014 |
Quellenangabe | Rexhaj, Xhavit; Mula, Melinda; Hima, Ardita: Mapping Policies and Practices for the Preparation of Teachers for Inclusive Education in Contexts of Social and Cultural Diversity. Kosovo (under UNSCR 1244) Country Report. Torino : European Training Foundation 2010, 74 S. - URN: urn:nbn:de:0111-opus-85421 - DOI: 10.25656/01:8542 |