search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Naturwissenschaften in der Sekundarstufe I? Ein Blick auf den Kanton Zürich und die Schweiz
Parallel titleNatural sciences in secondary education: A look at the canton of Zürich and at Switzerland
Author
SourceSchweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 32 (2010) 3, S. 421-444 ZDB
Document  (635 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0252-9955; 02529955
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Im vorliegenden Artikel werden zunächst einige Befunde zur Gestaltung des Unterrichts, zur Qualität und zum Einsatz von Lehrmitteln sowie zum Umfang und den Inhalten der Aus- und Weiterbildung von Lehrpersonen im naturwissenschaftlichen Bereich der Sekundarstufe I vorgestellt. Diese lieferten die Grundlage für eine empirische Bestandsaufnahme in Form einer schriftlichen Befragung von Lehrkräften im Kanton Zürich, deren Design und Ergebnisse anschließend dargestellt werden. Zusammenfassend werden einige sich daraus ergebende Folgerungen für die Entwicklung des naturwissenschaftlichen Unterrichts aufgezeigt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article first presents some findings on the structure of instruction, quality and use of educational books and materials, as well as the quantity and content of education and training of teachers in the field of science in secondary education. This provided the basis for an empirical survey in the form of a teacher questionnaire in the canton of Zurich. Design and results are presented afterwards. Summing up, some resulting conclusions for the development of science education are shown. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication12.03.2014
CitationMetzger, Susanne: Naturwissenschaften in der Sekundarstufe I? Ein Blick auf den Kanton Zürich und die Schweiz - In: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 32 (2010) 3, S. 421-444 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-86372 - DOI: 10.25656/01:8637
export files

share content at social platforms