search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Éditorial [La violence à l'école]
Author
SourceSchweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 31 (2009) 1, S. 9-12 ZDB
Document  (104 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0252-9955; 02529955
LanguageFrench
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (French):Au cours de ces deux dernières décennies, le concept de mobbing a trouvé place dans notre vocabulaire. Des formes de violences spécifiques, précédemment décrites de façon générale comme violence à l’école, sont définies de manière plus précise. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):In den letzten zwei Dezennien hat der Begriff Mobbing einen festen Platz in unserem Vokabular gefunden. Spezifische Gewaltformen, die vorher noch allgemein als «Gewalt in der Schule» beschrieben wurden, werden dadurch präziser bezeichnet. Dieses Heft beschäftigt sich mit der Thematik des Mobbings. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication12.03.2014
CitationAlsaker, Françoise D.: Éditorial [La violence à l'école] - In: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 31 (2009) 1, S. 9-12 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-86416 - DOI: 10.25656/01:8641
export files

share content at social platforms