details
Title |
Éditorial [La violence à l'école] |
---|---|
Author | Alsaker, Françoise D. |
Source | Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 31 (2009) 1, S. 9-12 |
Document | full text (104 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Mobbing; Gewalt; Jugendlicher; Aggressivität; Sozialer Faktor; Schweiz |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Educational Psychology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0252-9955; 02529955 |
Language | French |
Year of creation | 2009 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (French): | Au cours de ces deux dernières décennies, le concept de mobbing a trouvé place dans notre vocabulaire. Des formes de violences spécifiques, précédemment décrites de façon générale comme violence à l’école, sont définies de manière plus précise. (DIPF/Orig.) |
Abstract (German): | In den letzten zwei Dezennien hat der Begriff Mobbing einen festen Platz in unserem Vokabular gefunden. Spezifische Gewaltformen, die vorher noch allgemein als «Gewalt in der Schule» beschrieben wurden, werden dadurch präziser bezeichnet. Dieses Heft beschäftigt sich mit der Thematik des Mobbings. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften Jahr: 2009 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 12.03.2014 |
Citation | Alsaker, Françoise D.: Éditorial [La violence à l'école] - In: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 31 (2009) 1, S. 9-12 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-86416 - DOI: 10.25656/01:8641 |