search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Selbstgesteuert lernen im Projekt? Anspruch an Projektunterricht und dessen Bewertung aus Sicht von Lehrenden und Lernenden
Parallel titleSelf-controlled learning in projects? Expectations regarding project-based instruction and its evaluation by teachers and learners
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 57 (2011) 1, S. 93-113 ZDB
Document  (380 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Forderung Lernarrangements zu schaffen, in denen selbstgesteuert gelernt werden kann, verstärkt sich zunehmend. Die gängige deutschsprachige Projektliteratur benennt Merkmale selbstgesteuerten Lernens als zentrale Bestandteile eines Projektunterrichts. Lernende dagegen schätzen sich selbst im Projektunterricht eher wenig selbstgesteuert ein und diese Einschätzung wird von Lehrenden bestätigt. Es lässt sich also eine Diskrepanz zwischen dem Anspruch an selbstgesteuerten Lernens im Projektunterricht und dessen Bewertung aus Sicht von Lehrenden und Lernenden nachweisen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The demand to create learning arrangements in which self-controlled learning is possible becomes increasingly urgent. The established German-language literature on projects names characteristics of self-controlled learning as central components of project-based instruction. Learners, on the other hand, consider themselves less self-controlled in project-oriented instruction and their assessment is confirmed by that of the teachers. Thus, a discrepancy is revealed between the expectations connected with selfcontrolled learning in project-based instruction and its evaluation by both teachers and learners. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication25.02.2014
CitationTraub, Silke: Selbstgesteuert lernen im Projekt? Anspruch an Projektunterricht und dessen Bewertung aus Sicht von Lehrenden und Lernenden - In: Zeitschrift für Pädagogik 57 (2011) 1, S. 93-113 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-87044 - DOI: 10.25656/01:8704
export files

share content at social platforms