search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Digitale Prüfungsformate. Zum Wandel von Prüfungskultur und Prüfungspraxis in modularisierten Studiengängen
Parallel titleDigital examination formats - on the changes in the examination culture and examination practice in modular courses of studies
Authors
SourceZeitschrift für Pädagogik 57 (2011) 3, S. 363-374 ZDB
Document  (344 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die neue Diskussion um standardisierte IT-gestützte Prüfungen an Hochschulen verweist auf grundsätzliche Fragen des Zusammenhangs von Lehre und Prüfung. In der Logik des Bologna-Prozesses liegt die Orientierung der Prüfung an einem in Kompetenzen beschriebenen Absolventenprofil. Vergleichend wird die Entwicklung im medizinischen Bereich herangezogen, wo die zu prüfenden Wissensbereiche nicht weniger komplex als im erziehungswissenschaftlichen Bereich sind. Der Spezialfall standardisierter Großklausuren wird näher untersucht. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The recent debate on standardized IT-supported examinations at universities refers to fundamental questions concerning the relation between teaching and examining. It is within the logic of the Bologna Process that examinations are oriented by a graduate profile described through competences. The development within the medical field is used as a comparative example, - the areas of knowledge to be examined being hardly any less complex than those of the educational-scientific field. The special case of standardized comprehensive written examinations is investigated more closely. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication25.02.2014
CitationWollersheim, Heinz-Werner; März, Maren; Schminder, Jan: Digitale Prüfungsformate. Zum Wandel von Prüfungskultur und Prüfungspraxis in modularisierten Studiengängen - In: Zeitschrift für Pädagogik 57 (2011) 3, S. 363-374 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-87315 - DOI: 10.25656/01:8731
export files

share content at social platforms