Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Individualized outcome evaluation. How to share responsibility to (im)prove competence and performance
Autor
OriginalveröffentlichungHochschule und Weiterbildung (2013) 1, S. 65-69 ZDB
Dokument  (469 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0174-5859; 01745859
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):Dealing with competencies, the question occurs how to support and prove outcome and performance of individual competencies. Furthermore, who is in charge of developing competencies and by that, developing performance? Most teachers and trainers are familiar with so-called Happy Sheets: Short-term formative evaluation papers, regularly used at the end of a didactically adjusted learning process in a limited and protected learning environment. What do Happy Sheets measure? They measure the feeling that students have according to what they (might) have learnt. They look backwards. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am15.09.2014
QuellenangabeOhl-Loff, Astrid: Individualized outcome evaluation. How to share responsibility to (im)prove competence and performance - In: Hochschule und Weiterbildung (2013) 1, S. 65-69 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-89034 - DOI: 10.25656/01:8903
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen