details
Original Title |
"Lebensführung" als eine integrative Perspektive für die Jugendforschung |
---|---|
Parallel title | Live conduct as an integrative perspective for sociological youth research |
Author | Lange, Andreas |
Source | ZSE : Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation 22 (2002) 4, S. 422-435 |
Document | full text (1.081 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Sozialisation; Adoleszenz; Jugend; Jugendforschung; Soziologie; Jugendkultur; Alltag; Lebenslauf; Lebensweise; Jugendlicher |
sub-discipline | Social Work and Social Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0720-4361; 1436-1957; 07204361; 14361957 |
Language | German |
Year of creation | 2002 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Vielzahl empirischer Befunde zum Jugendalltag und die widersprüchliche Modernisierung fordern die Theorieentwicklung in der Jugendforschung heraus. Als ein Kandidat für die notwendig gewordenen Integrationsleistungen wird das Konzept der Lebensführung aus der allgemeinen Soziologie importiert und für Zwecke des jugendsoziologischen Diskurses erschlossen. Fünf Kernpunkte demonstrieren die heuristische Leistungsfähigkeit dieses Konzeptes. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The development of theories in thefield of youth research is challenged by both the intensive, but fragmented research on special segments of youth life and processes of ambivalent modernization. One promising theoretical approach - „alltägliche Lebensführung " (life conduct) - is imported from general sociology and is adopted to the needs of the sociology of youth. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | ZSE : Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation Jahr: 2002 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 06.05.2014 |
Citation | Lange, Andreas: "Lebensführung" als eine integrative Perspektive für die Jugendforschung - In: ZSE : Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation 22 (2002) 4, S. 422-435 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-89421 - DOI: 10.25656/01:8942 |