Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-opus-89612
DOI: 10.25656/01:8961; 10.3384/rela.2000-7426.rela9023
URN: urn:nbn:de:0111-opus-89612
DOI: 10.25656/01:8961; 10.3384/rela.2000-7426.rela9023
Titel |
Interrogating professional power and recognition of specialized knowledge: a class analysis |
---|---|
Autor | Livingstone, David W. |
Originalveröffentlichung | European journal for Research on the Education and Learning of Adults 5 (2014) 1, S. 13-29 |
Dokument | Volltext (276 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Professionalisierung; Berufsgruppe; Arbeitnehmer; Lebenslanges Lernen; Entscheidungsträger; Selbstständiger; Manager; Arbeitgeber; Nicht Qualifizierter; Verein; Teilnahme; Höherqualifikation; Empirische Forschung; Latent-Class-Analyse; Kanada |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Erwachsenenbildung / Weiterbildung |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2000-7426; 20007426 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2014 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | This article explores ignored dimensions of relations between professional power and recognition of specialized knowledge, specifically the relations of professional class positions and workplace power with advanced professional schooling and further education. Professional class positions, mediated by association and union memberships, are posited as and confirmed to be important determinants of both advanced educational certification and further education. The evidence is drawn from unique national surveys of the working conditions and learning practices of entire Canadian labour force including especially a 2004 survey with a large number of professional respondents. The major implication is that class positions should be incorporated in further studies of professional power generally and variations in professional learning in particular. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | European journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2014 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 25.04.2014 |
Quellenangabe | Livingstone, David W.: Interrogating professional power and recognition of specialized knowledge: a class analysis - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 5 (2014) 1, S. 13-29 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-89612 - DOI: 10.25656/01:8961; 10.3384/rela.2000-7426.rela9023 |