Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-opus-89656
DOI: 10.25656/01:8965; 10.3384/rela.2000-7462.rela9026
URN: urn:nbn:de:0111-opus-89656
DOI: 10.25656/01:8965; 10.3384/rela.2000-7462.rela9026
Titel |
Adult education and publishing Canadian fiction in a global context: a Foucauldian analysis |
---|---|
Autoren | Holloway, Susan M.; Gouthro, Patricia A. |
Originalveröffentlichung | European journal for Research on the Education and Learning of Adults 5 (2014) 1, S. 81-96 |
Dokument | Volltext (253 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Erwachsenenbildung; Staatsbürgerschaft; Foucault, Michel; Schriftsteller; Veröffentlichung; Literaturförderung; Kritisches Denken; Soziales Lernen; Grounded Theory; Interview; Empirische Untersuchung; Kanada |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Erwachsenenbildung / Weiterbildung |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2000-7426; 20007426 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2014 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | This paper draws upon findings from a research study on the relationship between fiction, citizenship, and lifelong learning. It includes interviews with authors from several genres, publishing houses, and arts councils. This paper explores many of the ambivalent outcomes of the shifting power elements in publishing that can simultaneously benefit and disadvantage the publication of a national body of fiction. Although focused on the Canadian context, fiction writers and publishers around the globe face similar challenges. Using a Foucauldian analysis, it considers the importance of fiction and adult learning in shaping discourses of citizenship and critical social learning. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | European journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2014 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 25.04.2014 |
Quellenangabe | Holloway, Susan M.; Gouthro, Patricia A.: Adult education and publishing Canadian fiction in a global context: a Foucauldian analysis - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 5 (2014) 1, S. 81-96 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-89656 - DOI: 10.25656/01:8965; 10.3384/rela.2000-7462.rela9026 |