search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Es war einmal ein Scheidungskind. Das Umerzählen als pädagogisch-therapeutisches Mittel bei der Bewältigung von Trennungs- und Scheidungserfahrungen von jüngeren Schulkindern
Parallel titleOnce upon a time there was a child of divorce. The rearranged narrative as a pedagogical and therapeutical means for younger pupils to deal with the experience of separation and divorce
Author
SourcePraxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 49 (2000) 4, S. 275-284 ZDB
Document  (446 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0032-7034; 00327034
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Arbeit stellt die Methode des „Umerzählens“ als pädagogisch-therapeutisches Mittel in der Arbeit mit Trennungs- und Scheidungskindern im frühen Schulalter vor. Der Beitrag zeigt, daß die Methode für diese Kinder eine wertvolle Hilfe zur Bewältigung ihrer Trennungsängste und -probleme sein kann.(DIPF/Orig.)
Abstract (English):The author shows that a rearranged narrative as a pedagogical and therapeutic means to help younger pupils coming to terms with the experiences of separation and divorce. Examples given demonstrate that this method can be a valuable help for these children to cope with their anxiety.(DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication25.02.2010
CitationBünder, Peter: Es war einmal ein Scheidungskind. Das Umerzählen als pädagogisch-therapeutisches Mittel bei der Bewältigung von Trennungs- und Scheidungserfahrungen von jüngeren Schulkindern - In: Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 49 (2000) 4, S. 275-284 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-9102 - DOI: 10.25656/01:910
export files

share content at social platforms