details
Original Title |
Qualität in der Erziehungsberatung - Aktuelle Entwicklungen zu Beginn des 21. Jahrhunderts |
---|---|
Parallel title | Quality in child guidance – Developements at the beginning of the 21th century |
Author | Hundsalz, Andreas |
Source | Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 49 (2000) 10, S. 747-764 |
Document | full text (534 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erziehungsberatungsstelle; Beratung; Sozialer Wandel; Qualitätskontrolle; Beruf; Standard |
sub-discipline | Social Work and Social Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0032-7034; 00327034 |
Language | German |
Year of creation | 2000 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Qualitätsentwicklung ist für die Erziehungsberatung nicht neu. Zu diesem Thema gibt es eine lange Tradition. Andererseits zwingen die ständig sich wandelnden gesellschaftlichen und gesetzlichen Rahmenbedingungen zu vielfältigen Veränderungen. Diese schlagen sich in der modernen Erziehungsberatung in veränderten Konzepten und Methoden nieder und schaffen so Qualität. Gleichzeitig werden Lücken deutlich bzw. neue Entwicklungslinien für die Erziehungsberatung aufgezeigt.(DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Development of quality is not a new discussion in child guidance. There has been a long tradition about this theme. The continiously changing conditions of society and law demands child guidance on the other hand to changing reactions also. In modern child guidance we can find them in changed concepts and methods. So quality will be developed. The complete analysis shows us also, were new discussions are necessary.(DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie Jahr: 2000 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 25.02.2010 |
Citation | Hundsalz, Andreas: Qualität in der Erziehungsberatung - Aktuelle Entwicklungen zu Beginn des 21. Jahrhunderts - In: Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 49 (2000) 10, S. 747-764 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-9178 - DOI: 10.25656/01:917 |