search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Modellversuche in der beruflichen Bildung: Zum Transfer ihrer Ergebnisse
Author
SourceBremen : Institut Technik und Bildung 2002, 45 S. - (ITB-Forschungsberichte; 3)
Document  (383 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Contributors (corporate)Institut Technik und Bildung, Universität Bremen
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
ISSN1610-0875; 16100875
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Modellversuche im Bildungswesen werden seit ihrer Etablierung vor drei Jahrzehnten zunehmend unter dem Gesichtspunkt des Transfers ihrer Ergebnisse bewertet. Modellversuche als experimentelle Erprobung alternativer Bildungskonzepte zur Vorbereitung bildungspolitischer Entscheidungen wurden schon bald durch Modellversuche abgelöst, die von den Akteuren vor allem als ein Instrument genutzt wurden, pädagogisch-didaktische Innovationen zu initiieren und einzuführen. Ausgehend von Erfahrungen aus dem Bereich der Modellversuche in der beruflichen Bildung wird eine Modellversuchstypologie vorgelegt, mit der ein differenziertes Transferkonzept begründet werden kann. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Over the past three decades the potential for transferability has become an increasingly important criteria for the evaluation of pilot projects in education and training. Whilst previously pilot projects had been initiated to test and compare alternative ideas and concepts for policy development, pilot projects have been increasingly developed as an instrument to initiate and implement innovation education, pedagogy and curriculum design. The paper presents a typology for transfer, based on the experience of pilot projects. (DIPF/orig.)
Statistics
Checksums
Date of publication11.07.2014
CitationRauner, Felix: Modellversuche in der beruflichen Bildung: Zum Transfer ihrer Ergebnisse. Bremen : Institut Technik und Bildung 2002, 45 S. - (ITB-Forschungsberichte; 3) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-91721 - DOI: 10.25656/01:9172
export files

share content at social platforms