search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Verbesserung der Multiplikationsfertigkeiten bei einem dreizehnjährigen Mädchen mit Rechenschwierigkeiten mit Hilfe der Count-by-Strategie
Parallel titleImproving multiplication skills in a thirteen year-old girl with math problems using the Count-By Strategy
Authors
SourceEmpirische Sonderpädagogik 4 (2012) 3/4, S. 275-289 ZDB
Document  (358 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1869-4845; 1869-4934; 18694845; 18694934
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In dem vorliegenden Artikel wird die Förderung einer Schülerin beschrieben, der es über mehrere Jahre trotz eines regelmäßigen Besuchs des Unterrichts nicht gelungen war, einen Zugang zum kleinen Einmaleins zu finden. Die Intervention bestand in einer nur wenige Sitzungen umfassenden, sehr übungsorientierten Vermittlung der Count-By-Strategie. Als Design diente ein multipler Grundratenversuchsplan über drei verschiedene Multiplikationsreihen (7er, 8er und 9er). Im Ergebnis zeigte sich eine dermaßen deutliche Leistungssteigerung, dass diese trotz der Kürze der Förderung in einem Randomisierungstest statistische Signifikanz erreichte. Die Grenzen der Untersuchung, die Implikationen der Befunde sowie zukünftige Forschungsfragen werden diskutiert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This paper describes the procedure of teaching multiplication tables to a female student, who was previously not able to acquire sufficient skills in this regard, even though she had regularly attended school. The intervention consisted of a short, intense training on how to use the Count-By Strategy. A multiple baseline design across three different fact sets (7s, 8s, and 9s) was implemented. Results showed such marked improvements that they even reached statistical significance in a randomization test. Limitations of the study, implications of the findings, as well as future research questions are discussed. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication19.08.2014
CitationGrünke, Matthias; Draba, Nora: Verbesserung der Multiplikationsfertigkeiten bei einem dreizehnjährigen Mädchen mit Rechenschwierigkeiten mit Hilfe der Count-by-Strategie - In: Empirische Sonderpädagogik 4 (2012) 3/4, S. 275-289 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-93036 - DOI: 10.25656/01:9303
export files

share content at social platforms