details
Title |
Ein Fluss verbindet - die Donau als Instrument europäischer Integration |
---|---|
Author | Busek, Erhard |
Source | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 35 (2012) 3, S. 4-7 |
Document | full text (441 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildung; Identität; Europäische Integration; Migration; Finanzierung; Kooperation; Netzwerk; Donauregion; Südosteuropa |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688 |
Language | German |
Year of creation | 2012 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Der [Autor], ehemaliger österreichische Vizekanzler und Bildungsminister, erläutert die Entstehung und Arbeitsweise der EU-Donauraumstrategie (EUSDR) sowie ihre Bedeutung als Paradigma für den europäischen Integrationsprozess. Die Donau ist ein bedeutender geopolitischer "Ort" der Migration und Identität und erhält eine herausragende Rolle als Referenzpunkt für gesellschaftliche Entwicklungen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The former Austrian vice chancellor and education minister, Erhard Busek, explains the origin and functioning of the EU Strategy for the Danube Region (EUSDR) as well as its importance as a paradigm for the European process of integration. The Danube is a significant geopolitical "place" of migration and identity and receives a major role as central reference for social developments. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2012 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 27.08.2014 |
Citation | Busek, Erhard: Ein Fluss verbindet - die Donau als Instrument europäischer Integration - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 35 (2012) 3, S. 4-7 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-93964 - DOI: 10.25656/01:9396 |